• دستگاه شیر سردکن
  • دستگاه های صنعت لبنیات
  • نویسنده: محمدرضا وفا
  • زمان مطالعه:
  • تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۵/۲۲

راهنمای خرید شیر سرد کن

اگر نیاز به راهنمای خرید شیر سردکن دارید و سردرگم هستید این مطلب برای شماست لطفا ۵ دقیقه با ما همراه باشید.

در صنعت لبنیات، حفظ یکپارچگی فرآورده های شیر از اهمیت بالایی برخوردار است. شیر از آنجایی که فاسد شدنی است، نیاز به نگهداری مناسب برای اطمینان از تازگی، کیفیت و سلامتی آن برای مصرف دارد.

یک خنک کننده لبنیاتی که به طور خاص برای نگهداری شیر و سایر محصولات لبنی فاسد شدنی در دمای مطلوب طراحی شده است، یک سرمایه گذاری ضروری است.

هدف این مقاله این است که راهنمایی های لازم برای خرید شیر سردکن هنگام انتخاب یک شیر سردکن، ملاحظات مهمی را به خریداران بالقوه ارائه دهد و اطمینان حاصل کند که تصمیمی آگاهانه اتخاذ می کنند که با نیازهای عملیاتی آنها همسو باشد.

ضرورت خنک سازی شیر

شیر عمدتاً از آب (۸۷%)، چربی ها، پروتئین ها، لاکتوز و انواع ویتامین ها و مواد معدنی تشکیل شده است. محتوای بالای آب آن را به محیطی ایده آل برای رشد باکتری تبدیل می کند. سرعت فساد در دمای بالاتر از ۴ درجه سانتیگراد (۳۹ درجه فارنهایت) به طور قابل توجهی افزایش می یابد. برای حفظ کیفیت شیر ​​و اطمینان از ایمنی، سرد کردن مداوم از نقطه شیردوشی تا سفره مصرف کننده ضروری است.

۹ نکته برای راهنمای خرید شیر سردکن

سرمایه گذاری برای یک شیر سردکن یک تصمیم حیاتی برای هر کسی در صنعت لبنیات است. با در نظر گرفتن دقیق عوامل ذکر شده در این راهنمای خرید شیر سردکن، می توانید انتخابی کاملاً آگاهانه داشته باشید که نیازهای خاص شما را برآورده کند.

انواع، اندازه‌ها، کارایی را ارزیابی کنید تا مطمئن شوید که شیر سردکن انتخابی شما به طور موثر کیفیت محصولات لبنی شما را حفظ می‌کند و در عین حال با تقاضاهای عملیاتی و محدودیت‌های بودجه شما همخانی دارد.

در این قسمت راهنمای خرید شیر سردکن ها را خواهیم گفت؛

شیر سردکن دو مخزنه

۱. نوع شیر سرد کن

انواع مختلفی از شیر سردکن ها در بازار موجود است و انتخاب صحیح تا حد زیادی به موارد استفاده خاص بستگی دارد:

شیر سرد کن های تک مخزن: این نوع شیر سردکن همانطور که از اسمش مشخص است یک مخزن نگهداری دارد و قطعا نگهداری آن راحت تر است.

شیر سرد کن دو مخزنه : این نوع از شیر سردکن ها قطعا دارای گنجایش و ظرفیت بیشتری است و گزینه مناسبی برای استفاده در دامپروری میباشد.

راهنمای خرید شیر سردکن با ظزفیت های مختلف

۲. تاثیر اندازه و ظرفیت در خرید شیر سردکن

یکی از راهنمای خرید شیر سردکن، بررسی ظرفیت شیر روزانه خودتان است. علاوه بر این اگر فروشگاه لبنیاتی دارید، محصولات لبنی را که می خواهید تولید و ذخیره کنید در نظر بگیرید:

ظرفیت: شیر سردکن ها از نظر ظرفیت تنوع بالایی دارند که پر کاربرد ترین آنها عبارتند از ؛ 

  • ۲۵۰ لیتری
  • ۵۰۰ لیتری
  • ۷۵۰ لیتری
  • ۱۰۰ لیتری
  • ۱۰۰۰ لیتری
  • ۱۵۰۰ لیتری
  • ۲۰۰۰ لیتری
  • ۲۵۰۰ لیتری
  • ۳۰۰۰ لیتری

اندازه شیر سرد کن: بعد از در نظر گرفتن نکات بالا فضایی که میخواهید تولید و نگهداری انجام دهید مهم است که ابعاد و اندازه شیر سردکن درخواستی مطابقت داشته باشد با فضای شما (نگران نباشید شرکت فرا سردکاران در اکثر موارد توانایی تولید محصول طبق اندازه درخواستی شما را دارد).

۳. کنترل دما و محدوده

حفظ دمای مناسب برای حفظ کیفیت شیر ​​بسیار مهم است. به دنبال ویژگی های زیر باشید:

محدوده دما: بیشتر شیر سردکن ها باید دمای شیر را بین ۱ تا ۴ درجه سانتیگرادرا حفظ کنند. محدوده مشخص شده را بررسی کنید و مطمئن شوید کهترموستات دستگاه کالیبره و تنظیمات دقیق دارد.
ترموستات: یک خنک کننده با ترموستات خوانا برای کنترل دقیق دما انتخاب کنید. ترموستات های دیجیتال معمولاً دقت بهتری نسبت به ترموستات های دستی(ترموستات های مکانیکی از سیستم کنترلی خیلی قدیمی استفاده میکنند) ارائه می دهند.

۴. بهره وری انرژی

بهره وری انرژی نه تنها از نظر زیست محیطی مهم است، بلکه یک عامل مهم در هزینه های عملیاتی است:

رتبه بندی انرژی: به دنبال مدل های کم مصرف با رتبه بندی ستاره انرژی خوب باشید که می تواند هزینه های برق را در طول زمان به حداقل برساند.

۵. فن آوری خنک کننده

نکته بعدی برای راهنمای خرید شیر سردکن، درک فناوری خنک کننده مورد استفاده در شیر سردکن ها است زیرا می تواند بر عملکرد شما تأثیر بگذارد:

برای این منظور انتخاب سیستم خنک کننده طبق اصول علمی که ظرفیت کمپرسور و اواپراتور و کندانسور درست محاسبه شده باشد را از تولید کننده درخواست کنید.

۶. مواد و کیفیت ساخت

دوام و نگهداری از جنبه های ضروری طراحی یک شیر سردکن است:

جنس مواد: فضای داخلی فولاد ضد زنگ(استیل ۳۰۴) برای تمیز کردن و جلوگیری از رشد باکتری توصیه می شود. مواد خارجی نیز باید محکم باشند تا در برابر سایش و پارگی روزانه مقاومت کنند(شرکت فراسردکاران اذ معدود شرکت های تولیدی است که ورق خارجی هم از استیل ۳۰۴ استفاده میکند).
عایق: عایق با کیفیت اتلاف انرژی را به حداقل می رساند و به حفظ دمای پایدار در داخل مخزن کمک می کند.

۷. قابلیت دسترسی و ویژگی های طراحی

نکته دیگری که برای راهنمای خرید شیر سردکن باید در نظر بگیرید؛ طراحی ظاهری دستگاه است که می تواند بر سهولت استفاده تأثیر بگذارد:

سبک درب: در نظر بگیرید که آیا درهای یک تکه ،دو تکه یا لولایی برای شیر سردکن های چهارگوش و درب یک تکه گرد برای شیر سردکن های استوانه را برای دسترسی و بهره وری انرژی به درستی استفاده شده است.

۸. توجه به هزینه و گارانتی در هنگام خرید شیر سردکن

مهم ترین قسمت راهنمای خرید شیر سردکن، تعیین بودجه یک شیرسرد کن است:

بودجه: بودجه ای را با در نظر گرفتن هزینه های اولیه و هزینه های عملیاتی بلند مدت تنظیم کنید.
گارانتی و پشتیبانی: یک گارانتی خوب می تواند آرامش خاطر را فراهم کند. به دنبال پوشش جامع قطعات، کمپرسور و نیروی کار باشید.

۹. اهمیت اعتبار و نظرات در خرید شیر سردکن

درباره تولید کنندگان و مدل های مختلف تحقیق کنید.

نظرات مصرف کننده: البته درست است که فضای مجازی فضایی است که نمیتوان با قطعیت از صحت و عدم صحت نظرات سخن گفت و به هر حال بررسی ها و توصیفات را بخوانید تا عملکرد مدل های خاص را از کاربران موجود ارزیابی کنید میتوانید از بخش رضایت مشتریان هر شرکت دیدن کنید.
شهرت برند: برندهایی را با سابقه خوب، کیفیت و خدمات مشتری در نظر بگیرید.

راهنمای خرید انواع شیر سردکن ها

شیر سردکن نقش مهمی در حفظ تازگی و ایمنی شیر دارد. ویژگی ها و مشخصات ضروری یک شیر سردکن می تواند به طور قابل توجهی بر کارایی عملیاتی و کیفیت محصول آنها تأثیر بگذارد.

انواع شیرسردکن:
هنگام خرید شیر سردکن، درک انواع مختلف موجود در بازار بسیار مهم است. آنها به طور کلی در دسته های زیر قرار می گیرند:

  1. شیر سردکن های شیر فله: این خنک کننده ها با ظرفیت بالا هستند که در ابتدا در دامداری ها برای خنک کردن سریع حجم زیادی از شیر پس از دوشش استفاده می شوند. آنها طوری طراحی شده اند که دمای شیر را به سرعت پایین بیاورند تا کیفیت آن تضمین شود و از فساد آن جلوگیری شود.
  2. شیر سردکن های تجاری: معمولاً توسط خرده فروشان مورد استفاده قرار می گیرند، این خنک کننده ها برای نمایش محصولات شیر ​​در فروشگاه های مواد غذایی و فروشگاه های رفاهی طراحی شده اند. آنها دید و دسترسی آسان را برای مصرف کنندگان ارائه می دهند.

به طور کلی میتوان گفت شیر سرد کن ها به دو دسته ی اصلی لبنیاتی و دامداری تقسیم میشوند.

بهترین جنس شیر سردکن برای خرید چیست؟

بهترین جنس شیر سردکن برای خرید چیست؟

دستگاه شیر سردکن نقش مهمی در جلوگیری از فاسد شدن و نگهداری شیر دارد.

یکی از مهم ترین نکات که برای راهنمای خرید شیر سردکن به شما ارائه میدهیم؛ استیل استفاده شده در بدنه داخلی و خارجی شیر سردکن است.

جنس استیل داخلی شیر سردکن به دلیل ارتباط مستقیم با شیر باید از استیل ضد زنگ یا اصطلاحاً ۳۰۴ باشد. این موضوع به دلیل زنگ زدگی و بهداشت شیر اهمیت بسیار بالایی دارد.

جنس استیل بدنه خارجی شیر سردکن هم اگر از استیل ضدزنگ استفاده نشه به مرور زمان باعث خوردگی بدنه خارجی و بهم ریختن شکل ظاهری میشود.

به چه نکاتی در هنگام خرید شیر سردکن باید توجه کنیم؟

در این قسمت میخواهیم نکات تکمیلی برای خرید شیر سرد کن را برایتان بگوییم.

دامداری های ایران سه وعده دوشش هستند و ما برای دریافت بالاترین راندمان، ما باید شیر سردکن با یک سوم ظرفیت تهیه کنیم.

  • الکترو موتور: این موضوع رابطه مستقیمی با راندمان ما دارد. نوع الکترو موتوری که در شیر سردکن استفاده شده باید از قدرت و توان کافی برخوردار باشد.
  • شاسی دستگاه: اصولا در شیر سردکن های ۴ گوش معمولا از شاسی آهن استفاده میکنند و با یه لایه ضدزنگ جلوی خورندگی آن را میگیرند. ما در فراسردکاران برای شیر سردکن های استوانه از شاسی استیل(۲۰۲) استفاده میکنیم که قطعا ماندگار تر است و در نگهداری دستگاه بسیار کمک کننده خواهد بود.
  • پارو: جنس پارو همزن حتما باید از استیل ۳۰۴ باشد.

نتیجه

سرمایه گذاری برای یک شیر سردکن یک تصمیم حیاتی برای هر کسی در صنعت لبنیات است زیرا فاسد شدن شیر عوارض زیادی دارد. با در نظر گرفتن دقیق عوامل ذکر شده در این راهنمای خرید شیر سردکن، می توانید انتخابی کاملاً آگاهانه داشته باشید که نیازهای خاص شما را برآورده کند.

انواع، اندازه‌ها، کارایی را ارزیابی کنید تا مطمئن شوید که شیر سردکن انتخابی شما به طور موثر کیفیت محصولات لبنی شما را حفظ می‌کند و در عین حال با تقاضاهای عملیاتی و محدودیت‌های بودجه شما همخانی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نمایشگاه

مشاوره آنلاین