• دستگاه شیر سردکن
  • نویسنده:
  • زمان مطالعه:
  • تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۱۶

دستگاه پخت شیر برای شیر خام

دستگاه پخت شیر برای شیر خام

دستگاه پخت شیر، ابزاری است که برای حرارت‌دهی شیر خام و میکروب‌زدایی آن طراحی شده است. این دستگاه بدون آسیب دیدن بافت اصلی شیر کار خود را انجام می‌دهد. شیر خام هنگامی که در دامداری‌ها دوشیده می‌شود، مقادیر زیادی میکروب‌های غیرمفید در آن موجود است. شیر خام ابتدا باید تا نقطه جوش خود حرارت ببیند. در نقطه جوش شیر، باکتری‌های مضر از بین رفته و می‌توانیم سایر فراورده‌های شیر را از آن تهیه کنیم. در ادامه می‌خواهیم به توضیح در رابطه با دستگاه پخت شیر خام بپردازیم.

طرز کار دستگاه پخت شیر برای شیر خام

دستگاه پاتیل پخت شیر، همان وسیله‌ای است که به منظور پخت شیر خام در مراکز صنعتی و نیمه صنعتی تولید فراورده‌های شیر‌، کارخانجات لبنیاتی، فروشگاه‌های عرضه محصولات لبنی ، دامداری‌ها و … استفاده می‌شود. پاتیل‌های قدیمی برای پخت شیر خام، حرارت را مستقیما به شیر خام انتقال می‌دادند که بر اثر این حرارت، بخشی از شیر خام تبخیر می‌شد. علاوه بر این شاهد چسبیدن چربی شیر به دیواره‌های پاتیل بودیم.

دیواره‌های کناری و کف پاتیل‌های قدیمی همیشه مقداری از چربی شیر خام را جذب خود می‌کرد. چربی زیاد شیر با حرارت مستقیم جدا می‌شد و به دیواره‌های پاتیل می‌چسبید؛ اما دستگاه‌های جدید حرارت به طور غیر مستقیم کار می‌کنند؛ این دستگاه‌ها مجهز به یک همزن نیز است که از ته گرفتن شیر جلوگیری می‌کند.

قیمت دستگاه پخت شیر برای شیر خام

امروزه افراد زیادی هستند که اقدام به خرید دستگاه پخت شیر برای شیر خام مدرن می‌کنند. دلیل محبوبیت این پاتیل‌ها این است که از نظر اقتصادی به صرفه‌تر از پاتیل‌های قدیمی است، زیرا چربی شیر در آن حفظ شده و به دیواره‌ها نمی‌چسبد. مقدار تبخیر شدن شیر نیز در پاتیل‌های مدرن بسیار پایین‌تر است.

پاتیل‌های مدرن مصرف برق و انرژی کمتری دارند. به این صورت هم از هدر رفتن مقدار زیادی چربی شیر جلوگیری می‌شود و همچنین هزینه‌های شما را نسبت به پاتیل‌های قدیمی‌تر خود، به شدت کاهش می‌دهد. این پاتیل‌ها همچنین بسیار ساده‌اند و نیاز به نیروی کار اضافه و صرف هزینه بابت استخدام نیروها ندارند.

خرید دستگاه پخت شیر برای شیر خام

همان‌طور که اشاره کردیم، مزیت‌های خرید دستگاه پخت شیر برای شیر خام نسبت به معایب آن که معمولا اندک است، مراکز صنعتی و دامداری‌ها بسیاری را جذب خود کرده است. این پاتیل‌های صنعتی مدرن از هدر رفت حجم شیر در اثر تبخیر جلوگیری می‌کنند. به این طریق چربی موجود در آن را برای سایر فراورده‌ها استفاده می‌کنند.

دستگاه پخت شیر برای شیر خام به علت گرمای غیرمستقیم، حرارت کمتری در محیط ایجاد می‌کند و سطح بهداشتی بالاتری از شیر ارائه می‌دهد. برای خرید دستگاه پخت شیر می‌توانید به تولیدکننده دستگاه یا فروشگاه‌های اینترنتی معتبری که به فروش پاتیل می‌پردازند، مراجعه کنید.

بدنه پاتیل‌ها به صورت دوجداره ساخته می‌شود. جداره اولی برای عایق‌بندی و جداره دوم نیز برای حرارت‌دهی به شیر داخل مخزن است. حرارت دادن پاتیل پخت شیر به شیر، از روش‌های مختلفی همچون دیگ بخار، آبگرم کن و … استفاده می‌شود. لازم است بدانید که سیستم حرارت‌دهی جدا از دستگاه پخت شیر است و باید جداگانه تهیه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نمایشگاه

مشاوره آنلاین